Inte alltid som man tänkt sig

Det är ju inte alla dagar som blir precis som man planerat dem. I morse vaknade lillan med ont i örat hon var pigg men hade ont. Då bestämde vi att hon skulle få vara med maken på jobbet.Jag gav henne en alvedon för att hon skulle slippa ha ont. När den hade verkat en stund så gjorde det inte ont längre.
Hona hade ingen feber och eftersom hon är en väldigt bestämd dam så tar man inte alltid så många fighter med henne på morgonen. Hon sa bestämt att hon mådde bra och ville till sin älskade förskola. Jag tänkte att visst det värsta som kan hända är att de ringer hem henne. Själv hade jag styrelsemöte med bostadsbolaget Mimer som jag är vice ordförande i. Det tog nog inte mer än ett par timmar innan jag hade missade samtal från förskolan på mobilen. Maken har bytt nummer så han var nog svår att få tag på. Jag fick tag på honom och det visade sig att öronvärken var tillbaka. Han åkte naturligtvis direkt till förskolan för att hämta henne.
Jag kom hem strax efter lunch och då var det en tjej med hög feber. Efter många om och men så ringde jag 1177 (för övrigt ett kristdemokratiskt intiativ) och fick besked om att åka till jourcentralen.
Sedan en tid tillbaka så ligger vår jourcentral på sjukhuset. Det är hur bra som helst.
Snabbt gick det när vi kom dit. På mindre än en timme hade de konstaterat att hon hade dubbelsidig öroninflammation och vi kunde bege oss till apoteket.

Ja det var faktiskt ett kristdemokratiskt initiativ att 1177 den tidigare vårdguiden kom till. Det var en landstingspolitiker i Stockholm som heter Pia Lidwall som skrev en motion som sedan blev verklighet och som sedan blev utvecklad till både en web portal och sammanlänkat med telefonrådgivningen. Så bra!

Idag har vi beslutat om två genomförande projekt på mimers styrelsemöte. Det handlar bland annat om Malmaberg. Mimer bygger som aldrig förr. Det är bra. Västerås behöver expansion. Samtidigt måste vi som styrelse hålla rätt takt. Det är lätt att balansräkningen expanderar för mycket och då blir man känslig om det kommer förändringar på räntesidan.

Igår tillbringade jag eftermiddagen på en konferens om framtidens energi. Det var väldigt spännande. Energifrågan intresserar mig på grund av att det är en viktig framtidsfråga. Det var många spännande inlägg från olika experter som vi fick ta del av.

Kommentarer