Inte alltid som man tror

Jag befinner mig just nu i Reggio Emilia i Italien med det här sköna gänget.


Vi åkte igår jättetidigt på morgonen för det tar tid att ta sig hit. Jag tycker i grunden att det är viktigt med omvärldsspaning men det är lite svårmotiverat ändå när man ska lämna hemmet 05.20 på morgonen. 
Vi var framme vid hotellet i Reggio Emilia vid 16 tiden på eftermiddagen. Efter en utflykt till en bondgård för middag så somnade jag rätt ovaggad strax innan kl 22 igår kväll.

Vakande upp nu i ett gråmulet och disigt Italien. Några strimmor ljus kan skönjas men regnet hänger i luften så det är paraply som gäller. Dagens besök kommer jag att återkomma till.
Jag tycker inte alltid att det är kul att inte få sova i sin egen säng. Under min tid som riksdagsledamot så blev man rätt mätt på resor i jobbet. Jag tycker att en av de största förmånerna med att vara kommunalråd är just att man oftast kan somna i sin egen säng och vakna med sin familj. Men en del resor ingår och är viktiga för kommunen. Avdelning i lands problem är att vakna med ont i ryggen på grund av en obekväm säng. Att dessutom fitness rummet inte öppnar förrän klockan 10 är ett stort minus. Hade varit skönt att sträcka ut ryggen. Försökte göra några övningar på rummet men det är ju itne riktigt samma sak.
Nu ska jag försöka få i mig lite kaffe i alla fall innan dagens program startar.
Blev för övrigt intervjuad av radion på bussen på vägen hit. Det handlade om Västerås nya klimatprogram och hur förskolan ska bidra till ett hållbart samhälle.Viktiga frågor.




Kommentarer